ارورهای دستگاه کپی زیراکس

ارورهای دستگاه کپی زیراکس و روش های برطرف کردن آنها در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. دستگاه های کپی و به طور کلی ماشین های اداری، بیشتر مشکلات و اختلالاتشان را با صدور علائم و پیغام هایی به اطلاع کاربران می رسانند. کاربر باید معنا و مفهوم هریک از این پیغام ها را بداند و اقدامات لازم برای برطرف کردن آنها را انجام دهد. در غیر این صورت مشکل برطرف نشده و تداوم آن می تواند مشکلاتی را برای کاربران به دنبال داشته باشد.

اگر بدون شناخت کافی از این ارورها قصد برطرف کردن آنها را داشته باشید ممکن است مراحل را اشتباه انجام داده و در نتیجه، دستگاه کپی خود را دچار مشکلات جدی تری نمایید. لذا توصیه می کنیم برای رفع ارورهای دستگاه کپی زیراکس خود به نمایندگی این شرکت مراجعه کرده و از تکنسین های مجرب ما کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با پیغام های خطای کپی زیراکس با ما همراه باشید.

انواع ارورهای دستگاه کپی زیراکس

چشمک زدن پاور دستگاه کپی زیراکس

برخی از ارورهای دستگاه کپی زیراکس با نشانه های خاصی نمایان می شود. اگر پاور سیستم مرتبا چشمک می زند، دستگاه در حال پردازش فعالیت های لازم برای چاپ اسناد می باشد. کمی به چاپگر فرصت دهید تا پردازش های لازم به اتمام برسند.

خاموش شدن نشانگر پاور دستگاه فتوکپی

خاموشی نشانگر پاور می تواند در لیست ارورهای دستگاه کپی زیراکس قرار گیرد. این حالت یک اطلاع رسانی رسمی از سوی چاپگر برای آماده نبودن سیستم چاپ است. پیام های پنل پرینتر را بخوانید تا متوجه نوع خرابی موجود در سیستم چاپ شوید.

روشن بودن نشانگر خطا در دستگاه کپی زیراکس

روشن بودن نشانگر با نمایش ارورهای دستگاه کپی زیراکس در پنل جلویی آن همراه است. اما گاهی ممکن است این ارورها دیده نشوند. به هر حال بهتر است برای رفع مشکل روشن شدن نشانگر خطا از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

  • Imaging unit expired: واحد تصویربرداری بیش از حد استفاده شده است.
  • Fuser: Fuser بیش از حد استفاده شده است.
  • Fuser Roll:replace: لوله Fuser بیش از حد استفاده شده است.
  • Transfer Kit: کیت انتقال بیش از حد استفاده شده است.
  • Error ##: خطایی رخ داده که ممکن است توسط کاربر قابل اصلاح باشد.
  • Jam at: رسانه ای در پنل جلویی گیر کرده است.
  • MPT: دستگاه یک رسانه را در سینی چندکاره شناسایی کرده است.
  • Low: کارتریج خالی است و نیاز به شارژ دارد.
  • Missing: کارتریج و تونر شناسایی نمی شوند.
  • Imaging unit: واحد تصویربرداری بیش از حد استفاده شده است.

چرا دستگاه کپی زیراکس ارور می دهد؟

پس از معرفی برخی از مهم ترین ارور های دستگاه کپی زیراکس، لازم است که در مورد دلایل بروز این ارور ها اطلاعاتی را ارائه دهیم. به طور کلی وقتی دستگاه کپی در یکی از بخش ها یا قطعاتش دچار مشکل شود، این مشکل را با صدور پیغام های خطا به کاربران اطلاع می دهد. بنابراین می توان گفت که این سیستم مفید بوده و برای پیشگیری از بروز نواقص جدی در این دستگاه برنامه ریزی شده است. قرار گیری کاغذ به صورت اشتباه در سینی، استفاده از کاغذ نامناسب، مرطوب بودن کاغذ، معیوب بودن کارتریج، جای گذاری نادرست کارتریج، گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی، مشکل یا قطعی سیم برق، عدم ارتباط صحیح دستگاه با کامپیوتر، باز بودن محفظه کپی و مواردی از این دست را می توان به عنوان اصلی ترین دلایل صدور ارورهای دستگاه کپی زیراکس به شمار آورد.

البته در برخی از موارد مساله به این سادگی نبوده و این امکان وجود دارد که یکی از قطعات داخلی دستگاه دچار مشکل شوند. لذا بهتر است در صورت مشاهده هرگونه پیغام خطا و یا علامت در دستگاه کپی زیراکس خود با نمایندگی این شرکت تماس گرفته و از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

رفع ارورهای کپی زیراکس

برخی از ارورهای کپی زیراکس کاملا مشخص بوده و مفهوم آنها به راحتی قابل درک است. برای رفع این گروه از کدهای خطا کافی است مفهوم آن را دانسته و مشکل را برطرف نمایید. به عنوان مثال برای رفع ارور Low کافی است کارتریج دستگاه را شارژ نمایید. اما برخی از پیغام های دیگر که نشان دهنده وجود مشکل در قطعات دستگاه هستند، توسط کاربران قابل رفع نیستند. در این شرایط باید از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید که علاوه بر شناخت انواع ارورها و پیغام های دستگاه کپی مورد نظر، بر قطعات آن نیز تسلط کامل داشته باشد.

بروز هرگونه خطا در فرایند رفع ارور و تعمیر کپی زیراکس، منجر به بروز مشکلات جدی تر در این دستگاه شده و هزینه های گزافی را به کاربران تحمیل می نماید. گفتنی است همکاران ما در نمایندگی زیراکس از مهارت و تجربه کافی برای رفع هریک از ارورها و کدهای خطای دستگاه کپی این شرکت برخوردار می باشند.

تعمیرات کپی زیراکس

مدیریت نمایندگی زیراکس، در راستای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در این مرکز اقدام به راه اندازی واحد تعمیرات کپی نموده است. ابزار و دستگاه های پیشرفته ی موجود در این واحد به تکنسین ها این امکان را می دهد که تعمیرات دقیق و بدون نقصی را انجام دهند. لازم به ذکر است که در واحد مذکور، اقدامات لازم برای رفع ارورهای دستگاه کپی زیراکس به شکلی تخصصی انجام می گردد. تیم کاری این مجموعه متشکل از متخصصین توانمند و با تجربه ی حوزه ی تعمیرات ماشین های اداری است. لذا کاربران گرامی می توانند نسبت به حل مشکل دستگاه خود در واحد تعمیرات کپی زیراکس اطمینان کامل داشته باشند.

نمایندگی زیراکس

نمایندگی زیراکس یکی از فعال ترین مراکز در زمینه ی فروش و تعمیر محصولات این شرکت محسوب می شود. این مرکز، به دلیل همکاری با مجرب ترین کارشناسان حوزه ی فروش و تعمیرات، توانسته خدمات قابل توجهی را به کاربران خود ارائه نماید. از جمله اقداماتی که نمایندگی زیراکس در راستای تکریم مشتری انجام می دهد، باید به مشاوره های تخصصی فروش اشاره کرد. در این بخش، کارشناسان فروش ضمن تسلط بر مشخصات فنی و طرز کار تولیدات زیراکس، مشاوره های کاربردی و مفیدی را به کاربران ارائه می دهند. مشتری در چنین شرایطی، می تواند نسبت به محصول مورد نظرش آگاهی کامل یافته و با اطمینان خاطر اقدام به خرید نماید.

وجود ابزار آلات و تجهیزات مدرن در واحدهای تعمیرات زیراکس، این مجموعه را به یکی از تخصصی ترین مراکز تعمیر در میان رقبا تبدیل کرده است. تعمیرکاران فعال در این واحدها، می توانند کلیه ی اقدامات مورد نیاز برای ترمیم تخصصی دستگاه را با استفاده از این تجهیزات انجام دهند. ویژگی دیگر این واحدها، استفاده از قطعات یدکی اورجینال در محصولات زیراکس می باشد. چنانچه هریک از وسایل الکترونیکی شما دچار مشکل شده و نیاز به تعویض قطعه داشت، می توانید از جایگزینی نمونه ی اصل در واحدهای تعمیرات زیراکس اطمینان داشته باشید.

نوشته شده توسط

اگر سوالی دارید در خدمتیم