تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی زیراکس

تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی زیراکس

آیا می دانید که گاهی منشا افت کیفیت چاپ دستگاه های کپی، خرابی قطعه ای به نام فیوزینگ است؟ این قطعه در ارتباط با چاپ برگه کار می کند و به همین دلیل هم از کار افتادن آن منجر به کاهش کیفیت چاپ می شود. به ویژه اگر افت کیفیت چاپ بعد از شارژ کارتریج اتفاق افتاده است، احتمال خرابی فیوزینگ وجود دارد.

ما در ادامه این مطلب نکات کاربردی را در خصوص تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی زیراکس بیان می کنیم تا با روند عیب یابی و ترمیم این قطعه بیشتر آشنا شوید. نکات ارائه شده، محدود به فتوکپی های برند زیراکس نبوده و در مورد دستگاه های کپی تمامی برندها کاربرد دارند.

چه موقع اقدام به تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی زیراکس کنیم؟

مطمئنا به عنوان یک کاربر، با ماهیت فیوزینگ آشنایی ندارید و نمی دانید چه موقع نیاز به تعمیر دارد. خرابی فیوزینگ به دلیل تاثیر مستقیمی که بر فرایند کار دستگاه دارد، به راحتی قابل تشخیص است. کاهش شدید کیفیت چاپ، به ویژه بعد از شارژ کردن کارتریج، اصلی ترین نشانه خرابی فیوزینگ یا هیتر به شمار می رود.

بیشتر مدل های فتوکپی به گونه ای طراحی شده اند که خرابی قطعاتی همچون فیوزینگ را در قالب کدها و ارورهای ویژه ای به اطلاع کاربران می رسانند؛ دستگاه کپی زیراکس هم بسته به مدل، ارورهای ویژه ای برای خرابی فیوزینگ دارد. برای آشنایی با این کدها می توانید راهنمای ارورهای دستگاه کپی زیراکس را مطالعه کنید. گاهی هم از کار افتادن فیوزینگ یا درست کار نکردن آن، باعث ایجاد خطوطی روی برگه می شود. بهتر است در صورت مشاهده هریک از نشانه های ذکر شده، اقدام به عیب یابی و تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی زیراکس خود کنید.

چرا فیوزینگ کپی از کار می افتد؟

یکی از دلایل اصلی خرابی فیوزینگ کپی زیراکس یا هر برند دیگری، نوسان های مکرر جریان برق است. این مسئله فشار مضاعفی به فیوزینگ وارد می کند که در نتیجه آن، این قطعه از کار می افتد. همچنین اگر آب یا هر نوع مایعات دیگری به این قطعه برسد، امکان از کار افتادن آن بسیار بالاست. نفوذ گرد و خاک و آلودگی هم ممکن است باعث خرابی هیتر دستگاه کپی شود.

اگر این قطعه به هر کدام از دلایل ذکر شده معیوب شده و درست کار نکند، حرارت کافی به تونر دستگاه کپی نمی رسد. در نتیجه تونر به کاغذ نمی چسبد و به دنبال آن، خطوط اضافه و غیر عادی روی برگه ایجاد می شود. حتی گاهی این خطوط به گونه ای هستند که برگه قابل خواندن نیست. تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی زیراکس در زمان مناسب، امکان بروز چنین مشکلاتی را کاهش می دهد.

تعویض فیوزینگ دستگاه فتوکپی زیراکس

نکته مهمی که در تعمیر فیوزینگ کپی xerox و سایر برندها وجود دارد، این است که این قطعه در بیشتر موارد قابل ترمیم نیست. البته تلاش تیم تعمیرات کپی نمایندگی زیراکس بر ترمیم این قطعه است؛ اما معمولا فیوزینگ قابل تعمیر نبوده و باید تعویض شود. برای تعویض فیوزینگ دستگاه کپی زیراکس یا دیگر برندها، باید این قطعه از محفظه اش خارج شود. این کار باید با دقت انجام شود تا دیگر قطعات آسیب نبینند. تعمیرکار با استفاده از ابزار مخصوص، یونیت فیوزینگ را از دستگاه خارج کرده و قطعه جدید را جایگزین آن می کند. هیتر جایگزینی باید اورجینال باشد تا کارایی درستی داشته و دیگر اجزاء دستگاه را در معرض خطر قرار ندهد.

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی زیراکس

نمایندگی تعمیر دستگاه فتوکپی زیراکس، یک مجموعه مجهز است که از دستگاه ها و ابزار جدید و پیشرفته بهره می برد. این مرکز با این هدف راه اندازی شده که دارندگان مدلهای مختلف کپی xerox، خدمات ترمیمی این دستگاه را با سرعت و کیفیت بیشتری دریافت کنند. تکنسین های مجرب نمایندگی مجاز کپی زیراکس، انواع مشکلات دستگاه کپی از قبیل چاپ کمرنگ، کاهش سرعت چاپ، گیر کردن برگه، چروک یا مچاله شدن کاغذ، سر و صدای دستگاه و … را می شناسند.

آنها ضمن اطلاع از منشأ دقیق بروز این مشکلات، با تکیه بر مهارت و تجربه خود دستگاه را ترمیم می کنند. تعمیر و تعویض درام، شارژ کارتریج زیراکس، تعمیر و تعویض فیوزینگ، تعمیر کاغذ کش، تعمیرات مین برد، ترمیم برد پاور، تعمیرات تاچ پنل در مدل های لمسی و تعمیرات کپی در محل، عمده خدمات نمایندگی زیراکس به دارندگان دستگاه های کپی این برند به شمار می روند.

محرمی دوه بیونی امیر

نوشته شده توسط

اگر سوالی دارید در خدمتیم
X
Welcome to Our Website
Welcome to WPBot