معرفی اجزای دستگاه کپی

فتوکپی سیاه سفید زیراکس B8045

دستگاه کپی یکی از پیچیده ترین ماشین های اداری است که وظایف مهمی را در هر اداره و شرکت، به عهده دارد. این ماشین ها، در ابتدای ورودشان به صنعت چاپ، ساز و کاری بسیار ابتدایی تر نسبت به امروز داشته اند. به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، این دستگاه ها، ساختاری پیشرفته تر به خود گرفتند. به طوری که دستگاه های کپی امروزی، از قطعات و اجزای بسیار زیادی تشکیل شده اند که هر کدامشان در راستای ارائه ی خروجی تعیین شده، انجام وظیفه میکنند.

از آن جا که بسیاری از دارندگان دستگاه های کپی زیراکس ، با قطعات دستگاه کپی خود و نحوه ی کار آن ها، آشنایی ندارند، این بخش را به ارائه ی توضیحاتی مختصر در این باره ، اختصاص دادیم. آشنایی با اجزا و قطعات دستگاه کپی و اطلاع از چگونگی ساز و کار آن ها، به کاربر کمک میکند تا در حفظ و نگهداری از آن ها، آگاهانه تر قدم بردارد.

آشنایی با قطعات دستگاه کپی زیراکس و نحوه ی کار آن ها

ADF یا Automatic Document Feeder

حتما تا به حال این اسم به گوشتان خورده است. ADF در واقع تغذیه‌ كننده اتوماتیك سند است که یکی از مهم ترین قطعات دستگاه کپی شمرده میشود. این قطعه گروهی از نسخه‌های اصلی مورد نظر را نگهداری كرده و بصورت اتوماتیك آنها را به منظور اسكن یا كپی بر روی شیشه ی نور‌ دهنده ارسال می‌كند.

درام

یکی دیگر از مهم ترین اجزای دستگاه کپی ، درام است. درام لوله ی استوانه ای در دستگاه کپی است که تصویر کپی ابتدا روی آن تشکیل می شود.

یونیت شارژ

یکی دیگر از اجزای نقش آفرین در دستگاه کپی ، یونیت شارژ است. در دستگاه کپی فعال شدن درام توسط یونیت شارژر انجام می شود که در بالای درام دستگاه کپی قرار گرفته است.

دولوپر

جسمی كه تونر را در واحد دولوپر نگهداری می‌كند. با ایجاد اصطكاك دولوپر، ذرات تونر دارای بار منفی می‌شوند كه باعث جذب شدن توسط درام دارای بار مثبت می‌شوند.

پنل اپراتوری

پنل اپراتوری از دیگر قطعات دستگاه کپی است که، کنترل و تعمیرات دستگاه کپی در این قسمت که نشانگرها و کلیدها نیز در آن قرار دارند انجام می شود.

ضامن آزاد کننده ی کاست

ضامنی است در دستگاه کپی که برای بیرون کشیدن کاست کاغذ و نیز زمان تعمیر دستگاه کپی به بالا کشیده می شود و بیرون می آید. این قطعه از دیگر قطعات دستگاه کپی است که هر گونه خرابی در آن به توقف فعالیت دستگاه منجر میشود.

سرپوش اسناد دستگاه کپی

یکی دیگر از قطعات دستگاه کپی زیراکس که در سایر دستگاه های کپی نیز موجود است، سرپوش متحرکی است که به منظور کارایی بهتر در دستگاه کپی قرار داده شده است. این بخش در هنگام اسکن و یا تعمیر دستگاه، بالا برده می‌شود و پس از قرارگیری اسناد روی شیشه، سرپوش آن مجددا روی اسناد قرار می‌گیرد.

هیتر

هیتر یکی دیگر از قطعات دستگاه کپی زیراکس است که همانطور که از نامش پیداست، وظیفه ی تولید گرما را به عهده دارد. در اصل وظیفه ی هیتر، تثبیت چاپ انجام شده است. تثبیت چاپ انجام شده، از طریق گرمای خارج شده از هیتر انجام می‌شود. خرابی هیتر میتواند کیفیت چاپ و کپی انجام شده را با افت قابل توجه روبرو کند. همچنین می توانید برای آشنایی با نکات نگهداری از دستگاه فتوکپی این مطلب را مطالعه کنید.

محصولات چاپگر داری گارانتی اصالت هستندتا شما بتوانید با خیال اسوده از محصولات ما استفاده کنید.راه های ارتباطی با مجموعه ما برای ارائه خدمات و تعمیر دستگاه کپی ودرصورت کافی نبودن اطلاات برای مشکلات با شماره های زیرباما در تماس باشید:

مدیریت:09141780935

خدمات:09359149079

پشتیبانی:09118455850

محرمی دوه بیونی امیر

نوشته شده توسط

اگر سوالی دارید در خدمتیم
X
Welcome to Our Website
Welcome to WPBot