فتوکپی چگونه کار می کند؟

نحوه تغییر سایز کاغذ در دستگاه کپی
طریقه کار فتوکپی - مراحل انجام چاپ با دستگاه کپی

فتوکپی چگونه کار می کند؟

در این مقاله قصد داریم راجع به نحوه و مراحل مختلفی که  برای حاصل شدن یک برگ کپی انجام می شود بپردازیم.

ابتدا در زمان روشن کردن فتوکپی، دستگاه به صورت خودکار لامپ های داخل هیتر را روشن میکند و موتور ها با حرکت چرخ دنده ها را تست میکنند و آسانسور کاستها حرکت می کند و اسکن تست میشود. پس از ایجاد حرارت کافی در هیتر دستگاه اماده چاپ می شود. پس از قرار دادن کاغذ اورجینال روی شیشه اسکن دستگاه و فشار دادن دکمه استارت عملیات کپی برداری آغاز می شود.

مراحل کار در دستگاه فتوکپی چیست؟

پس از زدن دکمه استارت اسکن دستگاه روشن شده و زیر سطح شیشه حرکت میکند و اطلاعات روی کاغذ اورجینال را در حافظه ضبط می کند. سپس موتور انتهای کاست بکار می افتد و با حرکت دادن غلطک کاغذکش، کاغذ را از کاست برداشته و به داخل دستگاه هدایت میکند و کاغذ پس از ورود به دستگاه و عبور از سنسورهای هدایت کننده به زیر درام می رسد.

در این موقع سطح درام پوشیده از تونر میشود و سیم شارژرهای متصل به درام باعث ایجاد بار الکتریکی بر روی سطح درام می شود و بنا به الگوی متن برگه ی اورجینالی که در حافظه ذخیره شده محلهایی که حروف قرار دارد در سطح درام حاوی تونر است و بقیه ی قسمتها توسط دولوپر مخلوط با درام از سطح درام جدا میشود.

این ایجاد بار باعث چسبیدن کاغذ به دور درام میشود و تونرهای سطح درام بر روی کاغذ منتقل میشود و تونر های اضافه توسط بلید درام پاک می شود و با تخلیه بار درام کاغذ از سطح درام جدا می شود و به سمت هیتر هدایت می شود و در هیتر، تونرهای موجود در روی  کاغذ با قرار گرفتن بین دو غلطک پرس کننده و ایجاد گرمای زیاد پخته می شود و دیگر از کاغذ جدا نمی شود و پس از این عمل کاغذ از دستگاه خارج شده و نوشته ی مورد نظر چاپ شده است

محرمی دوه بیونی امیر

نوشته شده توسط

اگر سوالی دارید در خدمتیم
X
Welcome to Our Website
Welcome to WPBot