اجزای پرینتر استوک و کاربردهای آن

این شما و این اجزای پرینتر استوک و کاربردهای آن!

پرینتر استوک را می‌توان یکی از اجزای کلیدی هر صنعت و اداره‌ای حساب کرد. این دستگاهِ جانبی که برای تکثیر محتویات به کار می‌رود.

ارزش خرید پرینتر استوک

پرینتر استوک را می‌توان یکی از اجزای کلیدی هر صنعت و اداره‌ای حساب کرد. این دستگاهِ جانبی که برای تکثیر محتویات به کار می‌رود، می‌تواند اسناد چاپیِ شما را با کیفیت بسیار بالایی فراهم سازد. اما نکته‌ای که وجود دارد، ارزش خرید این دستگاه است. با توجه به نوسان بالایِ قیمت این دستگاه، توصیه می‌شود که پرینترها به صورت استوک خریداری شوند. به این شکل نه تنها دستگاه قیمتی مناسب دارد، بلکه کیفیت آن هم عالی و مقبول است. در بازار انواع مختلفی از پرینترهای استوک را می‌توان یافت؛ که به عنوان مثال می‌توان به پرینترهای حرارتی، کلاسیک، ضربه‌ای، ماتریس نقطه‌ای، لیزری، جوهرافشان و… اشاره کرد. انواع پرینتر را می‌توان در دسته‌بندی‌های مختلف طبقه‌بندی نمود. حال این پرینترها می‌توانند به صورت سیمی به کار گرفته شوند. یا به کمک شبکه‌ی بی‌سیمی مانند بلوتوث، وای‌فای، VLAN و… کار کنند.

* برای این‌که بهتر با انواع پرینتر استوک آشنا شوید، سایر مقالاتِ شکیل‌نگار را از دست ندهید.

اجزای پرینتر استوک

هر پرینتر استوکی باید یک سری اجزای خاص را داشته باشد؛ تا به این شکل بتواند به خوبی روند چاپ را به اجرا در بیاورد. در بخشِ زیر ما به تعدادی از اجزای اساسی و کلیدیِ پرینترها اشاره کرده‌ایم. این اجزا شاملِ موارد زیر هستند:

* تکیه‌گاهِ کاغذ

* محفظه‌ی تغذیه کاغذ (فیدرِ کاغذ)

* کاورِ پرینتر

* سینیِ خروجی

* صفحه‌ گسترشِ سینی خروجی

* بست‌ها و اتصال‌دهنده‌ها

* دکمه‎های کنترل

* روکشِ کارتریج

* سریِ چاپ

این اجزا تنها بخشِ اصلی و مرکزی پرینتر محسوب می‌شوند. حال به بررسی قطعات پرینتر استوک می‌پردازیم.

بررسی قطعات پرینترهای استوک

بیایید کمی بیشتر با اجزای نام‌برده آشنا شویم:

This is you and these stock printer components and applications 0 - این شما و این اجزای پرینتر استوک و کاربردهای آن!

(تکیه‌گاه کاغذ)

  1. تکیه‌گاهِ کاغذ

هر پرینتر استوکی، برای این‌که محتویاتِ کامپیوتری را به صورت نقش‌های بر رویِ کاغذ در بیاورد، نیاز به تکیه‌گاه کاغذ دارد. این تکیه‌گاه باعث پشتیبانیِ پرینتر در حینِ چاپ می‌شود و کار با آن را ساده‌تر می‌نماید. به این شکل، نه تنها شما با سهولتِ بیشتری می‌توانید کاغذهایی را که از دستگاه خارج می‌شوند دریافت کنید؛ بلکه حتی می‌توانید تمامیِ کاغذها را یک‌جا و در کنارِ هم داشته باشید. این بخش کاغذها را مرتب نگه می‌دارد و حتی در صورتی‌که کاغذها یکی یکی برای چاپ آماده شوند؛ آن‌ها را منظم کنار هم می‌چیند. به این شکل پرینتر وقتِ کم‌تری از شما خواهد گرفت. حتی دستگاه می‌تواند بدون وقفه چاپ کند و نتایجی بی‌عیب و نقص از آن به دست آید.

This is you and these stock printer components and applications 1 - این شما و این اجزای پرینتر استوک و کاربردهای آن!

(فیدرِ کاغذ)

  1. محفظه‌ی تغذیه کاغذ (فیدرِ کاغذ)

فیدرِ کاغذ در پرینترهای استوک، در زیرِ تکیه‌گاهِ کاغذ قرار گرفته است و پرینتر شما را برای مرحله‌ی بعدیِ چاپ آماده می‌نماید. به طور کلی از محفظه‌ی تغذیه‌ی کاغذ برای نگه داشتنِ ورق‌های خالیِ کاغذ استفاده می‌شود. به این شکل، این کاغذها می‌توانند پس از شروعِ فرآیندِ چاپ وارد دستگاه شوند. این محفظه نقشِ بسیار مهمی در حفظِ صافی و چروک نشدنِ کاغذ شما دارد و چاپ را بدون هیچ اشکالی به انجام می‌رساند.

  1. کاورِ پرینتر

کاور پرینتر استوک، همان پوسته‌ی بیرونیِ چاپگر است که روی قسمت‌های مکانیکیِ آن کشیده می‌شود. به این شکل گرد و غبار یا عواملِ خارجی وارد دستگاه نمی‌شود. حتی از دستگاه در برابر این‌که به طور تصادفی توسطِ کاربر خراب شود، محافظت می‌نماید. زمانی‌که نیاز به سرویس پرینتر داشته باشید، یا زمانی‌که کارتریج نیاز به تعویض دارد، می‌توان آن را باز کرد. کاورِ پرینتر نقشِ بسزایی در زیباسازی دستگاه دارد. به این شکل، کارخانه‌های سازنده می‌توانند دستگاه را تبلیغ نموده و شکلِ زیباتری به آن دهند.

This is you and these stock printer components and applications 2 - این شما و این اجزای پرینتر استوک و کاربردهای آن!

(سینی خروجی)

  1. سینی خروجی و صفحه‌ی گسترشِ سینی خروجی

سینی خروجی برای دریافتِ ورق‌های کاغذ پس از تکمیل فرایند چاپ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌چنین از برگه‌ها در برابر تا خوردن یا چروک شدن محافظت می‌کند. این بخش از پرینتر، یکی دیگر از بخش‌های ضروریِ آن است که فرایند چاپ و دریافت پروژه‌ی نهایی را بسیار ساده‌تر می‌کند.

از سویی صفحه‌ی گسترشِ سینی خروجی، به منظور پهن‌تر نمودن و گسترشِ سینی خروجی استفاده می‌شود. این بخش از پرینتر، یکی از قطعات اساسی پرینتر نیست. منتهی می‌تواند برای دریافت کاغذهای بسیار بزرگی که فرایند چاپ را دست و پا گیر می‌کنند، بسیار کلیدی و کارآمد باشد.

  1. بست‌ها و اتصال‌دهنده‌ها

این بخش را می‌توان یکی از ضروری‌ترین قطعات پرینتر استوک نامید. زیر تنها وسیله‌ای هستند که برای ارسالِ دستورات چاپ از کامپیوتر به پرینتر لازم‌اند. نوع اتصالات دستگاه بستگی به مدلی که خریداری می‌کنید دارد. پرینتر شما (همان‌طور که پیش از این گفتیم) می‌تواند سیمی یا بی‌سیم باشد. به این معنا که یا می‌توان دستگاه را از طریق یک منبع سیمی فعال کرد، یا به صورت بی‌سیم. اتصالات بی‌سیم هم همان بلوتوث، وای‌فای و VLAN و… است.

یک بخشِ کاربردیِ دیگر هم در پرینتر استوک به چشم می‌خورد و آن، لبه‌های درونی دستگاه است. لبه‌های درونی دستگاه، چه در بخشِ ورودی کاغذ و چه در بخش خروجیِ آن، موجب هدایت و راهنمایی کاغذ می‌شوند. به این شکل کاغذ از مسیرِ چاپ منحرف  نمی‌شود و می‌توان به طور کاملا آسان و ساده از دستگاه استفاده نمود.

  1. دکمه‌های کنترل دستگاه

وجود این دکمه‌ها بر روی پرینتر استوک، به شما امکانِ کنترل دستگاه یا فرآیند چاپ را می‌دهد. تعدادی از دکمه‌های رایج در پرینترها، می‌تواند دکمه‌ی خاموش/روشن، دکمه‌ی بارگیری یا بیرون کشیدنِ کاغذ، دکمه‌ی تنظیم مجدد و… باشد. حتی می‌توانید با یکی از دکمه‌ها به کارتریج دسترسی پیدا کنید.

  1. روکشِ کارتریج

این بخش بالای سوکت کارتریج قرار می‌گیرد و کارتریج را در جایِ خود نگه می‌دارد. هر زمان که کارتریج‌های جوهر در دستگاه نصب یا خارج می‌شوند، می‌توان این روکش را باز یا بسته نمود.

  1. سریِ چاپ

سریِ چاپ که به عنوانِ هِد چاپ هم شناخته می‌شود، یکی دیگر از بخش‌های ضروریِ پرینتر است. این بخش وظیفه‌ی رساندن جوهر را از کارتریج به سطح کاغذ بر عهده دارد. هنگامی که پرینتر دستورات را از کامپیوتر دریافت می‌کند، چاپگر محتویات را روی کاغذ چاپ می‌کند. از سریِ چاپ برای انتخاب جوهر و قرارگیریِ آن بر روی کاغذ استفاده می‌شود.

خرید پرینتر استوک از نوین کپی

شما هم‌وطنِ عزیز و گرامی ایرانی می‌توانید جهتِ خرید پرینتر استوک یا اطلاع از محصولات نوین کپی، با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید. تمامی محصولاتی که در نوین کپی به فروش می‌رسند، از نظر کیفیتِ دستگاه و کیفیتِ چاپ تضمین شده هستند. جهت اطلاعات بیشتر، از طریق راه‌های ارتباطی قرار داده شده بر روی سایت، منتظر تماس‌های شما هستیم.

نوشته شده توسط

اگر سوالی دارید در خدمتیم